Letní ponožkový KAL!

 


Ještě že mám ten blog! :-) měla jsem přesně naplánováno, kdy vydám co - řadu ponožkové Kalevalanky, návod, článek, podcast.. ale tradičně, jako každé léto, mě zachvátila nějaká viróza, a podcast bude muset počkat. Takže alespoň mohu sepsat nějaké důležitosti ohledně KALu sem na blog :-)

K nápadu na letní ponožkový KAL mě vlastně přivedlo několik věcí - vzpomínka na to, jak super bylo ponožkově letně kalit se Sari Nordlund během cest do Finska a obecně můj názor, že prostě na léto (a hlavně cesty) je nejlepší ponožkový projekt. Také že na konci července skončí topíkový KAL a co dál, že? A následně také Vaše nadšení u posledního podcastu a neskutečně milé zprávy, jak se na KAL těšíte! Měla jsem původně myšlenku na nějaké "mystery", ale nakonec jsem od toho upustila - také z několika důvodů - je lepší, když daný design uvidíte vcelku, protože si jednoduše lépe rozmyslíte a naplnánujete barvy - také se vám (nedejbože :-)) třeba ani nemusí líbit, takže lepší to vědět dříve, než u posledního "clue". No a i daná "logistika" návodu na části by nebyla úplně šťastná - přes Ravelry je to snadné, ale na eshopu už by to byl problém - a také - když se plete asi nejslavnější mystery s Westem, je to vždycky dost nepříjemné, když se někdo těší, že bude překvapen - a pak náhodně na sítích vidí "spoiler". Je to prostě složité, a tak věřím, že jsem se u letního KALu rozhodla správně a pokud by někdo opravdu rád mystery, třeba se podaří nějaké adventní mystery pletení! Tak a teď opravdu velice předbíhám a vrátím se k letnění :-)

Je to vlastně úplně jednoduché! 

  • vždy prvního - července a srpna - vyjde nový návod na ponožky,
  • který se pokaždé plete ze dvou barev,
  • podmínkou k účasti v KALu jsou příze ze Severského vlnění,
  • a hotové fotky obou párů poslat do konce srpna na mail Severského vlnění. 
Na každý pár máte měsíc, což je podle mě naprosto v klidu zvládnutelné. 

A teď drobné info k přízím:

Doporučuji zvolit jednobarevné příze, nebo lehce melírující - ponožky budou obsahovat krajky, copánky i drobný výplet - pokud zvolíte hodně vzorující přízi, možná díky ní zanikne vzor na ponožkách. Zároveň je dobré, aby byly barvy navzájem kontrastní - aby se třeba ten výplet neztratil.
Výpletu se prosím nebojte, bude ho jen troška :-)

Množství - dvě 100g přadena (jedno od každé barvy).

A protože ponožkovek je v eshopu velká spousta, rozhodně je z čeho vybírat :-) 

Já jsem si vybrala pro tento KAL novou řadu Kalevalanky - Basic Sock, to je jasné ♥ Konkrétně barvy Suo I a Valoa.


A dobrá zpráva je, že se dá kombinovat i s ponožkovkou od Rva Silmusolmu.

Další ponožkové vlnky - Mieli od značky Aara a Merino Sock of Wool Me Once Fibers jsou také navzájem kombinovatelné (díky stejnému materiálu).

Potom samozřejmě ponožkovka Lanitium Ex Machina - vlna plemene Bluefaced Leicester a nylon, skvělá příze ♥

No a pokud někdo raději rustikálnější materiál - přírodní odstíny i barevné řady Wilhelmi od značky Vuonue budou skvělou volbou!

A také jedna zajímavá lahůdka - dánská značka Onion a jejich kopřivová ponožková příze Nettle Sock Yarn, rozhodně stojí za pozornost!

A nakonec - Novita a jejich tenká ponožkovka Viola se také těší velké oblibě (a úplně chápu proč, opravdu je moc dobrá a v krásných barvách!)



Samozřejmě - po skončení KALu bude losování o nějaké ceny! 


Doufám, že se ke KALu připojíte - a hlavně - že si pletení užijete, že vás bude provázet celým létem, na všech možných výletech i při lebedění doma a že si pak vždycky při pohledu na oba páry vybavíte skvělé momenty ♥ 

Krásné léto všem! 
(a budu se těšit na setkání při podcastu!)

Komentáře

Oblíbené příspěvky