Letní topíkový severský KAL! ♥

 


Je to opět tu! Účast v zimním svetrovém KALu mě neskutečně překvapila a moc potěšila! Bylo to skvělé a vznikla spousta přenádherných svetrů a kardiganů! A také mi přišlo spoustu zpráv a komentářů, že se těšíte na další, a kdy že bude.. Měla jsem nějakou mlhavou představu o letním malém "kalíčku", ale pak do sebe zapadlo několik věcí - včetně nové značky v eshopu! A nápad na letní topíkový KAL byl na světě. 

Tentokrát nebudu sdílet tipy na konkrétní designy, protože bych měla tendenci podstrkávat své horké favority - které ale nemusí být v žádném případě vaším horkým favoritem - a protože jednoduše nerozumím jednoduchým designům, tak se v nich ani moc nevyznám. 

Ne dobře dobře, ukecali jste mě :-D Neodolám, a nasdílím pár mých oblíbenců. Nemůžu si odpustit strávit při psaní o pletení hříšně dlouhý čas, jediná lepší věc než pletení je totiž mluvení o něm! :-D (A nákup klubíček, samozřejmě! :-))

Takže, jdeme na to! 

Pár pravidel na začátek:

  • KAL poběží od dubna do června - tedy od 1. 4. do 30. 6.

  • sdílet obrázky přízí, rozpletených i hotových projektů můžete na Instagram (s označením stránky @ severskevlneni ) nebo na Facebooku do Skupiny Severské vlnění, ale:

  • pro finální slosování a promítání fotek vás poprosím o zaslání fotek na email (severskevlneni @ gmail.com) - s tím, že rovnou to, co pošlete na mail, to bude v promítání (nemusíte fotit upletený top na sobě - stačí klidně na ramínku nebo naaranžované třeba na podlaze rozložené)

  • podstatou letního topíkového KALu je inspirovat se navzájem krásnými tričky, tílky a topy (takže žádné kardigany, ale povolím např. bolerko s krátkým rukávem) upletenými z přízí ze Severského vlnění - ale - pokud byste rádi přimíchali třeba nějakou jinou přízi, není problém! 

(A poslední bod - není to pravidlo, ale spíš lákadlo - výhru jsem určila už teď a budou to dvě přadýnka - barvy dle výběru nové příze Kalevalanka, báze Linna light (light fingering, 466m/100g) ♥ takže materiál na další letní tvořen!)


Tak a jdeme na vhodné příze! 

  • jako prvního adepta dám samozřejmě novou Kalevalanku! ♥ Kdo jste viděl podcast, víte o čem je řeč! A koho podcast minul, je to óbr novinka pro Severské vlnění - moje vlastní řada (dvě!!) ručně barvených přízí, a začínám s bází vlna + len - naprosto úžasná kombinace! Poměr materiálu je 70 % organická vlna a 30 % len - nebeee! ♥ A v eshopu budou rovnou dvě různé tloušťky - fingering/light fingering (466 m/100 g) a DK (233 m/100 g)! Rozhodně je z čeho vybírat :-) A prozatím je barevnice o 8 barvách! Na eshopu bude ve středu 27. 3. v 19:00, ale pokud nestihnete vlnky včas - rozhodně nevěšte hlavu, budou samozřejmě na objednávku!



  • druhým adeptem je vlnka od značky Aara yarn - jejich řada Lauha! Je to též směs vlny a lnu, jen v jiném poměru a jiném typu: merino 90 %, len 10 % a je to jednonitka. Ale je tam spousta krásných barev k mání v množství tak akorát na topy a halenky! 


  • další možnost je (když nepočítám mohéry) jediná krajková příze v eshopu - Aurinkokehrä Lace! Je nádherně teňoulinká, 600 m/50 g! A je v úžasné škále překrásných barev, je to jako ztělesnění léta ♥ a je to 100% finská vlna, barvená výhradně přírodně!


  • kdo neholdujete vlně, je k dispozici i čistá bavlna - a opět moc zajímavá specialitka! Recyklovaná bavlna v síle DK od značky Vuonue, řada jménem Toivo (= naděje ve finštině). V 6 barvách, loni jsem z ní pletla Kuutar top!



  • No a v (neposlední!) řadě je velice oblíbená 100% lněná příze od jediné ne-finské značky (nepočítám Kalevalanku :-)) - švédská značka Växbo Lin! Nejen že produkují báječný bytový textil ve vysoké kvalitě, ale mají i tuto lněnou přízi - klasicky fingering, 420 m/100 g. Nebuďte překvapení, pletení se lnem je jako s drátem - ale po vykoupání pleteniny a hlavně nošením úplně magicky změkne a zjemní. Veliká láska na léto! Pletla jsem z něj Spring quartet, ideální bolerko k šatům nebo k tílkům :-)


  • a jako poslední adept z letních přízí bude řada Cotton Feel - bavlněná DK příze v 50g klubíčkách, barevně bude krásně doplňovat přízi Toivo! (Na eshopu bude po Velikonocích! ♥)

  • samozřejmě se dá letní top uplést téměř z čehokoliv. Pokud jste chroničtí zmrzlíci i v létě, snesete i "klasický" fingering s vlnou, kterého je na eshopu k mání spousta! Také jsem viděla při návštěvě přádelny Idän Kehräämo letní top, upletený z finské jednonitky. Byl oversized a byl dechberoucí, vůbec nepůsobil, že by v něm mělo být horko! Takže - podle mě je možností spousta. A já mám opravdu obrovskou radost - když jsem s eshopem začínala, neuměla jsem si představit, že bych mohla mít jednou vůbec nějakou nabídku letních severských přízí. Ale jde to! A já budu moc doufat, že najdete něco, co vás chytí za srdce a připojíte se k letnímu topíkovému KALu! 

A teď moje oblíbená část - snění o upletených projektech! :-)
Dám sem svojí vlastní inspiraci a třeba někoho něco také zaujme!
(další Kuutar je velmi žhavý kandidát, ale toho jsem už pletla, tak ho sem dávat nebudu :-D)

  • Ale když zůstanu u Sari Nordlund ještě chvíli, mým dlouholetým oblíbencem je Ciao Bella Cami top - nádhernost! 

  • dánská designérka Lene Holme Samsoe (tímto se omlouvám za špatný přepis dánského "o"!) má opravdu úžasné portfolio krásných topů - rozhodně doporučuji prohlédnout! (nebo raději ne, protože pak si nebudete moci vybrat stejně jako já :-D) 
Clover tee

Musling tee

Palme tee


  • Anna Johanna má pár překrásných topů též a Karamelli Tee je skvělý top na kombinaci dvou barev!


Darjeeling Blouse od návrhářky Trust the Mojo

Oolong Tank od návrhářky Aimee Sher

  • Eudamonia tee je nádherně variabilní top od finské návrhářky Meiju Kallio - top se dá nosit zdobeným véčkem dopředu i dozadu a obě varianty jsou moc krásné a elegantní ♥


  • Moc hezký top Oakhaven tee od návrhářky Kerri Blumer! Úžasně řešený výstřih, zároveň kulatý a zároveň do V. Moc se mi líbí! 

  • teď taková vyšší topíková dívčí ♥ Nomad tee od Rachel Illsley je opravdu úžasně propracovaný kousek. Výpletu je tak akorát, takže i v létě se v něm snad nikdo neupeče :-)


  • Stromečkový !!! Nemusím nic víc dodávat. (Jeden z nejžhavějších kandidátů!)


  • A jako posledního favorita mám tady tohle kouzelné bolerko, které v této krátké variantě je úplně... no, božské. No řekněte! ♥ Milly Cardigan od Irene Lin (také doporučuji kouknout na celé portfolio, má nádherné věci - pletla jsem od ní letní "pláštík", přehoz, cardigan nebo jak chcete - a je to můj hoodně oblíbený kousek!) 



Tak! A je to! Letní KAL budiž zahájen a já se budu neskutečně moc těšit na Vaše úžasné pletenosti! ♥ Favoritů mám hodně a sama jsem zvědavá, kdo nakonec zvítězí. Všem přeji krásné pletení! 

Komentáře

Oblíbené příspěvky