Vienna Wool & Design Festival



Krásný podvečer přeji! :)

Obvykle píši články "po nějaké době", ale dneska to bude výjimka - není k tomu žádný zvláštní důvod, i když v podstatě je - bohužel, není zase tolik o čem psát, takže to bude rychlé a krátké.

Po podzimním festivalu Berlin Knits jsem čas od času laškovala s představou jarního vlněného festivalu ve Vídni... Nedávno jsem si říkala, že bych se mohla podívat, kdy že je, a nějak to vyšlo, že jsem se vypravila na prodloužený víkend do Vídně s mým milým. Nikdy jsme ve Vídni nebyli a samotná návštěva festivalu měla být tak na 2-3 hodiny, což mu nevadí - prý naopak, no mám nejlepšího muže na světě prostě. ♥

Takže, hezky jsem protáhla úvod a jdeme na to :D

Festival měl být dva dny, 20. (pátek) a 21. dubna,  od 10-18 hodin. Hotel Wimberger. Po několika neúspěšných pokusech zakoupit lístky online jsme je stejně museli koupit až na místě (napřed nebyly dlouho k dostání - ???, poté když už byly, tak nefungovala žádná platební metoda - ???). Už u příchodu mi bylo trochu divné, že paní u malého stolečku sedí tak nějak... opuštěně. Ok nevadí, jdeme do sálu a tam, jak bych to popsala slušně - pusto. Podotýkám, dorazili jsme něco po jedné hodině, tedy v čase, kdy bych předpokládala, že bude festival přecpaný lidmi k prasknutí a nejlepší klubíčka budou dávno pryč (přesně tak jako v Berlíně nebo v Jyväskylä).

Celkem velký sál, dohromady 5 stolů s vlnou/přízemi.

Je nutné ještě něco psát? ... Není, ale napíšu to, protože ráda mluvím o vlně :D

Mimochodem hlavní a bohužel - přesně ilustrační fotka je výše. Vidíte sami a když to rozkliknete a zvětšíte, uvidíte přesný počet stolů a uprostřed pár pletoucích dam.

První stůl u kterého jsem se zastavila, byla paní organizátorka - vybrala jsem si tam jedno klubíčko, které se doufám bude hodit do jednoho "fejdu", který si sestavuji - a když jsem se s ní o tom bavila (nabízela mi nějaké jiné odstíny, tak jsem jí chtěla vysvětlit, proč chci zrovna ten jeden) - říkala jsem jí o novém patternu od Joji, "Fading Point", a ona nějak vůbec netušila, o čem jakože mluvím. Na jméno designérky nijak moc nereagovala, na název patternu už vůbec ne... Ani další fadeové věci třeba od Andrey Mowry nevyvolaly známky poznání. Nechci nikoho jakože očerňovat, ale upřímně, jako organizátorka festivalu pletení nemít moc přehled o něčem takovém mi přijde trochu zvláštní. Ale ok, třeba toho měla na přípravu tolik, že to prostě nestíhala. (To byl vtip.)

Druhý stánek mě moc nezaujal a třetí byla paní se svojí alpačí farmou. Měla tam svoje ručně předené vlnky, u toho zrovna rozpředenou přízi na Ashford Joy, přírodní česance ze svých alpaček, nějaké svoje ručně barvené vlny a alpačí mýdla, u kterých jsem velmi odolávala :D S paní jsem si příjemně popovídala, a sama se mi svěřila, že organizace je prostě strašná, že to jako fakt nečekala a vůbec... takže alespoň to nebyl jen můj dojem. Čemu jsem neodolala byl jeden barvený česanec a změť super zelených kudrlinek k předení :)
(A další stánky ani nekomentuji, byly to nějaké komerční italské příze).

Potom jsme odešli. Celkový čas strávený na festivalu? Žalostně krátký.

Je mi to líto, že to musím říct, ale bylo to opravdu děsný. Horší akci jsem snad nezažila - možná dokonce i obecně... Nechápu - festival - ve Vídni...? S dnešními možnostmi propagace?

Jediné, co netuším je, jak to vypadalo v sobotu. Možná, že to bylo jiné, možná, že to bylo skvělé a byla tam spousta lidí a všeho, ale i kdyby to tak bylo, tak to pořád nějak moc neomlouvá první festivalový den.

Naštěstí - nejeli jsme do Vídně jen kvůli tomu. Tím, že jsme na "festivalu" strávili asi půl hodiny, jsme měli víc času (a energie) na všechno ostatní, takže všechny možné známé památky jsme navštívili, našla jsem i super růžového ušáka, u kterého jsem se prostě MUSELA vyfotit (i když podle fotek a popisků na internetu jsem taky čekala, že bude o dost větší :D). Vídeň byla skvělá a počasí nám přálo, užili jsme si to dosytosti, takže si i dovoluji připojit jednu fotku která moc s vlnou nesouvisí :D

Další metou by mohl být Edinburgh. :) :)





Komentáře

Oblíbené příspěvky