Příběh svetru ♥

Tento článek bude o jednom jediném svetru.
(Začínám mít pocit, že blog nadějně vznikl s encyklopedickým nádechem a teď píšu... o jednom svetru. :D )

Nee tak dobře, asi z tohohle článku nikdo nebude mít pocit, že je o mnoho moudřejší, ale já sama si o takových věcech ráda čtu, takže... budu psát prostě o tom, co je aktuální, ale slibuju, že další článek bude mít mnohem informativnější a praktičtější charakter. ;)

..................................

Normálně si předsevzetí nedávám, ale od té doby, co tvořím, tak to pro mě má smysl - protože vím, jaké "segmenty" své tvorby zanedbávám, tak takové předsevzetí je docela dobrý způsob, jak se tomu postavit. Jedním z letošních bylo "plést sama pro sebe s vlastními předenými přízemi".

Ano, je to tak - stala se ze mě kovářova kobyla. Mám jeden jediný šátek, který je z mojí vlastní předený příze - pak mám pár věcí z "cizích" předených přízí a zbytek z průmyslových.

Upřímně nechápu, jak se to mohlo stát, protože předu docela dost, pletu docela dost, ale nějak to prostě ne a ne propojit.

A to mám usysleno několik pokladů vhodných k předení...

S blížící se "polární" dovolenou se objevil - jak mu pracovně říkám - "milý problém" → vymyslet cestovní projekt. Většinou bohužel, si vezu na cesty něco trochu nudného, takže jsem si dala záležet a vymýšlela, co a jak.

Ani nevím, kde se vzala ta myšlenka, že konečně vytáhnu stash vlny a upředu si sobecky něco hezkého - občas takovéhle výboje můj mozek udělá, takže jsem se toho chytla, a naštěstí jsem měla vlny hodně (obvyklé je samozřejmě někde koupit/dostat krásnou vlnu, takových hezkých 100g, z kterých bohužel svetr nevznikne.. :D). I tak jsem měla pouhý dvojnásobek - 200g, ale už už jsem věděla, jaký projekt z toho bude - Shawlshirt od Susanne Sommer - projekt naprosto vhodný k namíchání dvou přízí, a protože se se svetry ráda opičím po kamarádce Dominice, která má prostě jednoduše na svetry výborný vkus, bylo to jasné. Navíc jsem právě od ní dostala boží zelený klubíčko z jejího newyorskýho výletu (mixáž materiálu, stejně jako moje předenka), zkombinovala jsem tyhle dvě vlnky dohromady et voilá. A abych se opičila když už, tak pořádně, prozradím, že právě Dominika pletla tenhle svetr také z předené příze (ode mě, hoho :D) a z průmyslovky - já vím, že teď vypadám dost nekreativně, ale nedalo se tomu odolat, fakt ne...

Teď bych měla napsat nějaké technické info atp., místo toho vám ale napíšu, jak je svetr úžasný, měkoučký, nádherný, miluji ho moc, a když ho vidím, fňukám a teskním po Laponsku... (dobře, tělo svetru vzniklo tam, rukávy dodělány doma). Pletení jsem si užila TAK MOC! Ani si nepamatuji, kdy naposledy mě bavilo očko za očkem. Vlastně pamatuji... byl to šátek Close to you - a pletla jsem z (cizí) předené vlny. Bylo to opět tak skvělé, že mě doopravdy skoro mrzí, že už je hotový.
Je to skoro až neuvěřitelné, jaký rozdíl může příze přinést... teď totiž dodělávám jiný svetr, z průmyslovky, a nebaví mě to ani za mák. (Navíc dělám rukávy, to je vždycky to nejhorší... hladká nuda krát rukáv = útrpnost).

Dobře tedy, pár technických informací asi opravdu jen podám:

  • (naprosto úžasné pletení!!!)
  • ručně předený mix vlny a alpaky zakoupený na Wollfestu v BadSchandau - předeno woolen technikou velmi tence a poté seskáno do tenčí dvojnitky o síle sock/sport
  • (bombasticky se nosí!!! je tak hebký!!!)
  • Návod (Shawlshirt od Susanne Sommer) se plete výborně, super zajímavá konstrukce, kdy se začíná plést jako trojcípý šátek, poté se spojí, zkrácenými řadami se vyrovná a pak se plete klasicky hladce - designérka Susanne měla pravdu - vysoce zábavné a návykové pletení
  • (zjistila jsem, že JE možné milovat svetr! :D ♥)

Teď už jen dám pár fotek a přestanu se svými výlevy. Nechám si je na příště, protože pokud se moje hypotéza potvrdí - že pletení s ručně předenou vlnou mi přináší nejvíce radosti - bude jich mnohem víc. 





Já bych samozřejmě vyfotila detail pleteniny jinak ↓ ... ale teď jsem se nefotila sama...xD 


Tohle ↓ je fakt hrozná fotka; ale během focení jsem úplně zapomněla vyfotit svetr i zezadu, kde je to nejvíc zajímavé... xD Takže tady jedna ložnicová na samospoušť, náležitě ořezána xD


Komentáře

Oblíbené příspěvky