Seznamy a statistiky!




 Když jsem přemýšlela o svém “makenine” (vysvětlení o kus níže ;)) z tohoto roku a o plánech na ten další, u každé vyjmenované věci mě napadalo pár slov, co bych nutně potřebovala vypustit do světa... a hle, není pro tenhle účel perfektní právě další článek na blog? :-) 

Takže tady to je - moje tvořící statistika za tento rok 2020 a smělé plány na rok nový :-)

“Makenine” je prostě pouze takový seznam věcí, co byste rádi udělali - asi. Nevím, zda to má i nějaký hlubší význam - a jestli má, tak mi na tom vlastně ani moc nesejde. Seznamy mám prostě ráda a dělá mi dobře si sesumírovat v hlavě, co bych tak mohla tvořit - bylo by i hezké, kdyby to fungovalo hlavně na nastřádaný materiál, ale žel - tak to moc už nefunguje - vždycky, když myslím na nějaký projekt, ne a ne na něj upotřebit nasyslený materiál co mám doma... ale támhleta vlnka, co mají v XY shopu se na to hodí skvěle! (Zní to někomu povědomě? >_<)


No - pro mě asi hlavní úkol, důležtější než samotné plnění (v mém případě “makeeleven”) seznamu bude být v klidu. Nehrotit to. Nestresovat se a nedávat si nesplnitelné úkoly. Chci si to pletení prostě užívat, vždyť o tom to je. Nechci závodit a snažit se to rychle doplést do limitu. Amen. 

Takhle jsem to totiž bohužel dost často měla. Ale možná nebudu jediná :-) což mě alespoň trochu utěšuje - ale stejně, chci na tom zapracovat.

Takže tady je můj Makenine za rok 2020 - s jasně označenými kolonkami splněných plánů :-)



A teď komentáře k jednotlivým obrázkům; vždy řádek zleva doprava a postupně odshora dolů.

1) Soulful cardigan (Anna Johanna) - děsně moc se mi líbil - a pořád líbí! ... ale -_- u kardiganu jsem začala hnidopišit légu, která se dost rozšklebovala - a svetr jsem zase nechtěla (on totiž tenhleten návod existuje na kardigan i na svetr). Tak jsem se k tomu zatím neměla - ale - Anna Johanna dělala takovou společnou navrhovací akci - a vzešel z toho Koru svetr - s lehce podobnou krajkou ve výstřihu - a dokonce i na rukávech a to byla prostě láska! Přestože jsem v designování hlasovala pro téměř úplný opak... svetr mě uchvátil - už mi zbývá tak polovina (crop) těla :) Takže to beru jako tak napůl splněno! :-D

2) Pletená hračka - záměr byl jakože k vánocům pro pidižvíka (nejlepší přezdívka - máváme na tetu D! :)) - ale nestíhala jsem skoro nic (klíštěcí fáze - neustále přichycen na noze) - takže k Vánocům dostal ušité sele / polštář (přiložím foto!) a pletená hračka se odsouvá na narozeniny (začátek ledna, haha! Tolik k tomu “nestresování se”... ale jemu je to teď asi stejně ještě jedno, tak i kdybych to na přesný datum nestihla, nebude mě to moc trápit.) Takže to také beru jako kdyby tak ze třetiny splněno. Hračku nahazuji zítra - a to už je sice Nový rok, ale zase jsem jednu stihla ušít - a to se taky počítá! :-) Tady je! (Látka na šití z Ababu.cz)


3) nějaké hodobóžové fusky - jsem upletla! Psala jsem o nich minule. A rozhodně plánuji v ponožkování pokračovat! :-)

4) Marie Wallin... no... vzhledem k tomu, že to je pro mě naprosto nejvyšší pletací dívčí, se nijak moc nehanbím, že jsem to letos nedala. Nicméně - jsem o to víc odhodlaná se do toho v novém roce pustit! 

5) Tyhlety můří rukavičky (návod Underwing Mitts od Ericy Heusser)... nebo alespoň nějaké jiné vyplétané rukavičky - měl být rychloprojekt a nakonec z toho nebylo nic. No. Nějak nebyla chuť a zpětně mě to trochu mrzí - jsem hrdá nositelka a majitelka četných bezprsťáků a při (pod)zimním kočárkování neznám nic lepšího. 

6) Šál nebo svetr z ručně předené - ANO! Povedlo se a jsem patřičně hrdá. :-) náš jarní rodinný KAL sklidil právem velký úspěch a šátek Buccaneer je můj hodně oblíbený! 

7) Crop svetřík (= takový ten krátký, do pasu, “ustřižený”) - to byl můj první letošní projekt - a velice moc vzpomínkový :-) pletla jsem ho v porodních bolestech i při prvních volných chvilkách s mrňouskem na světě, ach ♥

8) něco uháčkovat - můj japonský květinový šál jest hotov tak ze třetiny a vůbec nevím, zda ho dodělám alespoň ... do jara :-( znám se a úplně klidně až tu budu dělat statistiku zas za rok, šál bude dost možná pořád v procesu. Ale abych nebyla až tak marná - zkusím se hecnout, a každý den si najít tak 20min na jednu kytku. To bych mohla mít i s pauzami tak do dvou měsíců hotovo. Pokud to nepůjde, tak svůj háčkovací projektový pytlík přemístím do auta a bude to cestovní projekt. Tak. Teď jsem to takhle “nahlas” řekla a to by bylo, abych s tímhle kostlivcem nepohnula! (A příště mě klepněte přes prsty, až si zas budu chtít “něco” uháčkovat. Na to prostě fakt nemám čas a jen mě to stresuje :-D) 

9) kardigan Mariechen - ANO! :-)


Tak - to by bylo k vytyčeným projektům za rok 2020. Nejmenovala jsem zdaleka všechny projekty - dost času jsem věnovala na mimi věcičky, jeden dopletený větší kardigen a jeden rozpletený crop svetr. :-) 

Tady je čislíčková statistika! (Takhle to zas moc slavně nevypadá - ale - who cares? Něco mám rozpleteno, a navíc - můj hlavní projekt za rok 2020 vyžaduje nejvíc času a péče ♥♥♥)



Ale teď ta - alespoň pro mě - zábavnější část! Moje pletací sny a přání na nadcházející rok.

Rozhodla jsem se být velmi originální a nedělat devítku - ale jedenáctku! Hned to vysvětlím. Jedenáctku mám prostě ráda (ale nevím, zda je to mé “šťastné” číslo - nikdy jsem s tím bohužel loterii nevyhrála - teda... vlastně jsem to ani nezkoušela :-D jen uvádím na pravou míru, aby někdo nepojal podezření, že takhle nerozumně zacházím s penězi a místo nákupu klubíček hraju hazard :-D).

Druhak proto, že opravdu mezi mými vysněnými projekty je nějakých 7 kousků plus čtyři takové povšechné a neurčité - a do třetice - už těch 9 projektů je prostě hrozně moc... a i kdybych jich měla 9, stejně je všechny nevyplním. Takže to pro mě vlastně není taková “čelenž”, abych stihla všechno, ale takové sumárum toho, co se mi teď zrovna líbí... a jsem zvědavá, jak se za ten rok posunu. Co upletu podle seznamu, co naopak nahodím zcela svobodně a spontánně, a také co se mi přestane za ten rok úplně líbit. 

Tady to je!

A teď se trochu rozepíšu - koláž je sice epesní, ale na to, aby se někdo inspiroval, je těžce nevypovídající (a něco na ní hlavně vůbec nejde vidět).

Vlevo a vpravo nahoře jsou dvě pletací knihy. Tu vlevo - Strands of Joy - napjatě očekávám přes půl roku. První kniha mojí oblíbené Anny Johanny vyjde v únoru a má hned několik mus-návodů. U mě rozhodně vede kardigan Woodland - ale i lístečkové rodinné svetry jsou úžas a celovýpletový ombré svetr Juxtaposition je náramnost. Ale to bych vlastně mohla napsat o každém jejím návodu. Fakt objektivní... -_- 

Druhá kniha - tu mi přijesl můj dvoumetrový Ježíšek. Jak jsem psala - Marie Wallin je pro mě něco jako pletací maturita (nebo spíš... bakalářka :-D) - a tahle kolekce Springtime je snad nejhezčí, co Marie vydala. Romantické, květinové, a tolik anglické! Naprostá pecka. A pokud byste mě probudili uprostřed noci, VŽDYCKY, vždycky bych na otázku “Jaký je nejhezčí svetr na světě” odpověděla, že Blossom od Marie Wallin. Tak jako ta představa nočního buzení a otázky na nejhezčí svetr je fakt ujetá, já vím, ale pro ilustraci! Sním o něm několik let! To bude prostě Pan Svetr. Ne to ne, to je ještě ujetější. Pardon. 


Uprostřed koláže nahoře je momentálně docela ikonický svetr Suolaulu od @ihtiriekkoknits - už podle obou nevyslovitelných názvů je vám asi jasné, že jde o něco finského :-D A ano - tenhle svetr, i ty ostatní od této návrhářky, mají výplety inspirované částmi Kalevaly - finského národního eposu. Což je pro mě totální must-knit, a chtěla jsem ho zcela okamžitě jakmile jsem ho poprvé viděla - a protože to bude Pan Svetr číslo dva (pardon podruhé, a slibuju že už tenhle přihlouplý obrat nepoužiju!), opravdu strašně dlouhou dobu zvažuji barvy... a nemůžu se rozhodnout. Snad všechny barevné varianty se mi líbí, a opravdu - vždycky jsem upřednostnila nějaký jiný projekt s pocitem “zatím se rozmyslím s barvama na Suolaulu”. A jakmile jsem si byla jistá nějakou kombinací, napadla mě zas nějaká jiná - a já jsem prostě v koncích :-D možná ho neupletu ani v novém roce - ale mohla bych si dát alespoň cíl “konečně vybrat barvy na Suolaulu” :-D


Prostřední pruh:

Vlevo - svetr Lusta od Fridy Franckié (@fleurandfranckie) - je tak přehnaný a snad i přeplácaný a naprosto dokonalý! Ten kanýrek! Když jsem ho viděla v růžovém provedení, naprosto jsem mu propadla. A designérka mi věnovala návod - který je stále v procesu testování - není to nic jednoduchého a odpočinkového, a navíc se plete odspodu... takže docela výzva!

Dvě bubliny - “ponožky!” a “velký vínový kardigan” jsou takové neurčité, ale já mám celkem jasno. Díky svým nóbl ponožtičkám se ze mě asi stal “sock knitter” a ráda bych se naučila plést ponožky od špičky a prozkoumala víc různých variant pat - a vůbec ještě bude následovat takové jakési makenine jen na ponožky :-) No a velký vínový kardigan vychází z neutuchající potřeby po něčem takovém, ve vínové, což je prostě top barva a já mám jenom jeden z jemného merina - ale potřebuji něco v takové té pravé vlně *_*

Pod bublinami:

  • Timjami svetr (Anna Johanna) - na něj už mám téměř nachystané vlnky, i návod koupený, takže to je projekt skoro na spadnutí :-) (řekla těsně předtím než ze záhadného důvodu upadl v zapomnění........ snad ne!!!)
  • Fleuriste (Sari Nordlund; @sari_n_) - aaaach, to je taková nádhera! Když jsem pletla svoje slavné krajkové ponožky, věděla jsem, že japonskou krajkou se budu muset ještě více zabývat... a mimo božských ponožek od Sari Nordlund jsem u ní objevila i tenhle cardigánek! <3

Vpravo od bublin: 

... Sous sous od Norah Gaughan (@norahgn)... svetr, se kterým mám už pár let velmi komplikovaný vztah. Jednou jsme ho chtěly plést jako KAL v jedné skupině, a skoro nikdo ho nedokončil - včetně mě.. tenkrát mi přišlo, že oversized věci se na mě nehodí, a tak jsem ho pletla užší, jenomže jsem se nadobro zasekla u ujímání... a tak mi doteď leží ve skříni. Ale doba se změnila a mě se oversized věci začaly dost líbit. Tak třeba se na něj konečně taky dostane, i když ho bude čekat komplet vypárání - a také to není zrovna odpočinkové pletení.


Spodní řádek vlevo - Necklace top (Naama Ido, @hasargaknit) - nějakou náhodou jsem narazila na tenhle top a dostala se tak k hodně interesantní návrhářce, která žije nomádský život a momentálně (pokud vím) tráví zimu kdesi v Himalájích... což mě dost nadchlo, a tak jsem jí hned ráda nákupem patternu podpořila :-) top je úžasný, z lace příze - má i dvě varianty zad, a ta otevřená varianta zad je fakt bomba - a pak že pletenosti nemůžou být taky sexy :-) Na tenhle vršek se určitě chystám - a rozhodně (!!!!!) ho chci stihnout do léta! 


Spodní řádek vpravo - Sommer Ella solo (Lena Holme Samsøe) - já a lístečky, dlouhotrvající romance... :-) sedlo je to hlavní, plánuji buď crop s dlouhým nebo krátkým rukávem :-) 


A je to! :-) snad jsem třeba někoho inspirovala nějakým patternem - když se tak na tuhle “svojí” sbírku koukám, vidím hodně společného (a převládajícího :-)) - krajky a květinové výplety - ale to pro mě asi nejhlavnější - téměř ke každému návodu se pojí nějaký příběh, nějaká “nálada” - prostě to něco navíc - což mě neskutečně ba :-) 


Tady je jen rychlý makenine na ponožky. 


Popis jednotlivých fusekliček (zleva doprava, po řádcích):

1. Broken Seed Stitch socks (Hanna Leväniemi)

2. Kuohu socks (Sari Nordlund)

3. Forest Path socks (Sari Nordlund)

4. Vinr (Andrea Mowry)

5. Meerschaum (Sachiko Burgin)

6. Mustikka socks (Sari Nordlund)

7. Kvartsi socks (Anna Johanna)

8. Verse socks (Sari Nordlund)

9. Namaste Yoga socks (Sari Nordlund)

... tak se mi zdá, že to vypadá na obsesi ponožkama od Sari Nordlund. Ale diví se někdo? Jsou dokonalé, všechny!!! (Snad až na jeden kosočtvercový vzor :-D :-D)



♥ Všem přeji hodně času a hodně radosti při tvoření a spoustu krásných klubíček no Nového roku! :-) 

A děkuji velice moc za čas, který jste věnovali čtení mého blogu - a za čas, který vám nebylo líto promarnit psaním pochvalných komentářů... děkuji moc, cením si toho neskutečně a je to pro mě hnací motor pro tohle moje blogové blbnutí. :-) 

Komentáře

Oblíbené příspěvky