Duben, v krizi budem, a opravdový láskový máj!

 Moc vás vítám u nového článku ♥

 V dubnu jsem prožila velkou pletací krizi, a kdybych měla psát o tom, co jsem upletla, psala bych jen o jedněch ponožkách. Hanbila jsem se za to, a jako pokání jsem si vymyslela, že natočím svůj první podcast/vlog. A přiznám se, že jsem to párkrát zkoušela – natočit se nanečisto. Ale zatím mě ten výsledek nijak nenadchnul. Určitě to budu zkoušet dál, ale zatím je to opravdový žrout času a já se jen topím v neustálých pochybách.


Každopádně - přivítám jakékoliv nápady, návrhy, postřehy... nakonec tenhle blog píšu hlavně pro vás, kteří ho rádi čtete <3 a stejně tak to bude i s případným vlogem. 

Takže tenhle článek bude alespoň opravdu hodně dlouhý :)


Duben...

Při procházení svých zásob jsem opět vzala do ruky trojici fialových přízí - Vivacious4ply a přemýšlela jsem, co mě vlastně tenkrát vedlo k tomu, si je koupit. Barva sama o sobě je moc krásná, má v sobě různé duhové části a moc se mi tenkrát líbila, ale vlastně jsem s ní nikdy nic neplánovala plést... A usoudila jsem, že vlastně fialová ke mně moc nejde. A teď co s nimi. Napadlo mě, vyfotit je a dát na Instagram do stories s žádostí o případnou výměnu, ale moc jsem nedoufala, že by se opravdu někdo našel... Ještě jsem totiž dost specifikovala to, za co bych to ráda vyměnila: Vínové nebo pudrové... 

Nádherná... ale... ALE. :-( Asi prostě ne pro mě. 


Absolutně jsem nečekala, že se ozve Eva Ž., a nabídne mi božskou pudrovou Blush - od stejné značky! Přesně tu, na kterou jsem koukala už milionkrát a nikdy si jí nekoupila. A Eva měla dokonce 5 klubek, takže ty dvě další jsem mohla odkoupit! Já měla tak neskutečnou radost!!! Nemohla jsem tomu vůbec uvěřit! Směle bych to přirovnala k výhře v loterii :) A bylo mi jasné, že budu muset nahodit na něco pudrového, muchlacího, s mohérem, který jsem si hodlala obarvit na podobnou barvu :)

Tady jsou jen 3 z 5 přadýnek (2 už mám na jehlicích) a k tomu Dropsí mohér, obarvený na hodně podobnou barvu. Radost! :)


Jak jsem dokončila crop svetr Misurina, neměla jsem na jehlicích nic. Na tenhle stav jsem se dost těšila - představovala jsem si, jak báječné to bude, mít všechno hotové - a ty možnosti co všechno nahodit! Realita nemohla být dál od představy. Neustále jsem přemýšlela, co nového nahodit, a vůbec jsem nevěděla, podle čeho se mám řídit. Tolik svetrů a cardiganů ve frontě, až jsem jednoduše, jak se říká, přebrala. Dokonce jsem si sepsala seznam všeho, co bych ráda pletla, a ke každému adeptovi si napsala plusy a mínusy. Selenite, Elton, Recoleta, Quiet Stars, Grown up girl... Všechny kolem jsem prosila o radu, a nakonec to vyhrál cardigan Recoleta od Joji. Jenomže ta krajka se mi nelíbila až tolik, a tak jsem se rozhodla, že jí nahradím nějakou krajkou z knihy japonských krajek od Hitomi Shidy. Vzorů se mi líbilo hodně, a já byla opět v koncích. Nahazovat jsem zkoušela tolikrát, že jsem to přestala i počítat.. A už mě to fakt nebavilo. Krize vyvrcholila a já pořád nevěděla, jaký projekt by mi přinesl radost... pořád jsem okukovala No Frills cardigan, co plete Ladu (ze stejné vlny - Vivacious4ply a mohéru - akorát v okrové), a říkala jsem si, že to asi není úplně pro mě, je to příliš jednoduché, a já potřebuji nějakou krajku... ale nakonec jsem byla tak zoufalá, z toho nespočetného nahazování a plýtvání tvořícího času, že jsem ho zkusila nahodit. Šlo to samo, jako po másle, s přízí, která je na jehlicích taky jako máslo :) A já cítila, jak se hezky ukončuje moje šílená krize, kterou jsem už dlouho neměla. A snad nikdy v takové míře. Zatím jsem ho nedokumentovala, ale už mám oddělené rukávy... tušila jsem, že ho odložím, protože začínat před létem plést takovýhle skoro kabátek z vlny a mohéru je čiré bláznovství, a ráda se k němu zase po létě vrátím, alespoň budu mít “náskok” na podzimní cardigánek :) 

Obvykle bývám věrná Lykke jehlicím, ale u určitých projektů mám nejraději KnitPro Royal - dřvěné (barevné!) s kovovou špičkou - jako třeba tady, když pletu dvojitě s mohérem, díky té špičce se očka nabírají mnohem lépe :)

Když jsme byli na návštěvě u tchyně, a já si tam u kávy spokojeně pletla, tak... jsem tam pak pletení zapomněla. Ouva. Čekal mě víkend a já neměla nic jiného k pletení... ale nebylo to tentokrát tak těžké, řekla jsem si, že prostě nahodím na nějaké už červnové ponožky - a tak jsem alespoň sáhla do svých ponožko-přízových zbytků, vylovila jsem půlklubko Ikke Sock v barvě Pools of Wisdom (které používala Helen v našem rodinném kalu před rokem v létě, když jsme doma společně pletly mystery KAL od Anny Johanny), a nahodila jsem - aby to pěkně ladilo - kotníkové ponožky Kvartsi také od Anny Johanny. Líbivá a jednoduchá krajka, pikotkový lem, prostě pohodička... a teď se trochu tedy rozpovídám o dvou již hotových párech, co jsem pletla v dubnu a v květnu...


Dubnové... to byla jistota. Pro mě asi nejkrásnější ponožky z Laine bible - Toivoharju - řekla jsem si, že si je nebudu nechávat “na někdy” a prostě do nich půjdu hned. (Celkově jsem se chtěla takhle filozoficky zařídit - ne jen v pletení - mám totiž takový ten obecný zlozvyk, že si to nejlepší schovávám na někdy - nejlepší šaty nosím raději málokdy, nejlepší parfém si extrémně šetřím, nejkrásnější svetry se teprve chystám uplést....). Hrůza, to se musí změnit! Měli bychom si prostě užívat to nejlepší co máme, co to jde. Ne až někdy, no ne? :) 

Tyhle elfí, s ohromně zajímavě řešenou točitou krajkou, jsem prostě nemohla neplést - a přestože moje zelené období jaksi pominulo, tak tyhle ponožky si prostě říkaly o nějakou nádhernou zelenou. A protože jsem chtěla brzy otestovat nového adepta do severského eshopu - představte si teď prosím trubadúra v barevných pumpkách a fanfáry k tomu - úžasně zajímavou přízi Vuonue Wilhelmi, která bude letošní novinkou - bylo to jasné. Tahle příze je z velké části finská vlna a protože je míněná také jako ponožkovka, tak ale místo nylonu je do ní na zpevnění přidán tencel - celulózové (dřevité) vlákno, které je ke všemu úplně biologicky odbouratelné - a navíc se leskne! Tahle příze je prostě klenot. A božsky se barví! Tencelová vlákna zůstanou po obarvení bílá a lesklá, podobně trochu jako hedvábí (i když to se obarvit dá), takže to je prostě kochací pleteníčko potom! :) S majitelkou Vuonue je vše domluveno, takže jak pomine léto, novou přízi ráda představím - budu ji brát “jen” v základní barevné sestavě, tedy v neutrálních přírodních odstínech, a jak říkám... báječně se barví, takžeeee :-)

Samotný návod na ponožky je od Heidi Alander, plete se od lemu, hezká špička i pata, je srozumitelně psaný... jsem spokojená :) 





1) Bohužel ta krásná hluboká tmavá zelená je prostě... nevyfotitelná. Teda aspoň na mobil (já nevím, někdy ten ajfoun fotí docela dobře, a někdy se mu prostě asi nechce... nebo to možná uplně jednoduše NEUMIM :-D)

2) plánovala jsem nějaký krásný lesní fotošůt, elfové, srnky, stromy, listy, třpytivé světlo..víte jak - haha, pohled do reality: díkybohu máme na zahradě hromadu špalků k nadělání dřeva (ano topíme dřevem), a tak musel být další veselý pohled, jak se tam kynožím mezi špalky a kroutím, abych nějak vyfotila ponožky :) Pod jedním špalkem jsem objevila asi milion mravenců i s vajíčky, zběsile je začali stěhovat, chudáci, tak jsem se jim omluvila a snad mi to nevytmaví nějakým pokoutným kousáním :D



Na květen jsem neměla žádné určité ponožkové plány, a tak jsem se spontánně rozhodla pro rychlý test-knit pro Annu Johannu - nové ponožky Wildflowers. Byl to ale utajený test, takže nebylo (a stále není - haha zrovna před chvílí - tedy dnes, 16. června, Johanna povolila uveřejnění fotek, takže je sem hned přilípnu - a hele - výhoda toho, že články píšu tak nemožně pozdě! :D) povoleno ukazovat fotky projektu. Ale zrovna úplnou náhodou je tenhle návod psaný pro Vuonue Wilhelmi! (Což ani nebyl důvod, proč jsem do testu chtěla jít... miluju tyhle náhodné nenáhody! :)) 

Měla jsem ještě jedno bílé klubko, takže jsem ho opět obarvila, tentokrát více do mé momentální barevné nálady - a k tématu ponožek mi to báječně sedí ♥ 

Ponožky mají fakt HODNĚ zvláštně řešenou patu - kvůli těm proužkům... takový trojúhelníček se tam pod patou uplete - jinak ale vypadají i sedí fakt dobře, a Johanna ten návod ještě díky test knitu vypilovala. Návod je tedy dostupný skrz nějaké předplatné - to dohledáte přímo na stránce návodu na Ravelry, jinak jako samostatný pattern bude k mání až... za rok. Ups. Trochu čekání, no, ale co se dá dělat :-) 

Tady je alespoň tedy ukázka mých obarvených přízí ♥  Bože můj, já ty fotek během promazávání telefonu nenávratně smazala!!! To snad není možný. Moc se omlouvám! Jsem naprosto nemožná, fakt. Tak tady jsou fotky hotových ponožek, příze samozřejmě vidíte v nich, ale chtěla jsem i nějaké hezké fotky přadýnek... no nic :)




Musím říct, že jsem spokojená, jak jsem vyšla z té krize - celý květen jsem tak hezky romanticky pletla ze samých růžových, to mi nádherně spravilo náladu a chuť do pletení. :)


A teď mám na pořadu dne - můj lněný seriál! 

Hodně jsem to řešila na instagramu ve stories, takže možná někdo z vás tuší, o čem bude řeč. Jak končilo jaro, řekla jsem si, že teď, konečně po skoro deseti letech pletení, budu konečně co k čemu, a v létě budu plést něco lněného. Ideálně to vychytat tak, abych to doplétala na samém začátku léta! Tohohle plánu jsem se držela opravdu zuby nehty, a myslela jsem si, jaká to bude pohodová brnkačka - nějakou tu lněnou přízi vybrat, a jedem. No. Haha. Měla jsem vybraný návod z mého "make eleven" - Necklace top - a prostě hrozně jsem ho chtěla z vínové barvy. Při procházení eshopů a hledání správné tloušťky a správné barvy, mi jako jediná padla do oka vlnka (lněnka :-)) od BC Garn - Lino. Neváhala jsem, nakoupila, a začala jsem poctivě se vzorkem... a přišlo velké překvapení. Vzorek jsem vyprala a ó můj bože! Co to je?! Vzorek bych chlupatej??? Coooo??? ... A to je jako normální? Nebo jsem něco pos*ala? :D Věděla jsem, že z Lina pletlo hodně pletařek tady z naší kotlinky - a tak jsem to včetně fotek zasdílela na instagramu. Přišlo mi několik odpovědí, z kterých mi bylo jasné, že to rozhodně normální není, dokonce i "důkazové" fotky různých projektů... Ehm... Aha? A co mám teda jako dělat? Bylo mi doporučené majitelkou eshopu, abych to vyprala ve vlažné vodě. Jo ták! Já to hodila do kyblíčku s - horkou vodou. To je tím, že to tak zchlupatilo? No, uvidíme. Zkusila jsem tedy nový vzorek - i na menších jehlicích - a opravdu to bylo o něco málo chlupatější... moment - o něco málo chlupatější? To ale výrobce neuvádí v kecech o téhle přízi - píše - "nádherně lesklá a hladká příze"... ne "větší chlupatina než mohér a čokl dohromady"... Stačilo přes vzorek přejet párkrát prstem, tak to jakoby "šmudlat" - a lezly z toho okamžitě chlupy. No. Ani nemusím nastiňovat, jak moc zklamaná jsem z toho byla. Veškeré plány na letní pletení začaly brát za své, ale já jsem se nechtěla téhle melancholii opět poddat a spadnout do další krize. Domluvila jsem se s majitelkou shopu, že klubíčka můžu vrátit - a protože zrovna doskladnila Antigone - v naprosto dokonalé barvě Antigone - neváhala jsem... Ano, je to DK, ne fingering/lace co jsem potřebovala na Necklace tp. Ale protože zrovna Sari Nordlund chystá několi letních topů - to by bylo, abych nepropadla alespoň nějakému! Za pár dní vychází jeden návod na tílko, s úchvatnou japonskou krajekčkou ve výstřihu, a na to bude moje antigonní Dahlia jak dělaná... ♥ Mimochodem, tohle je opravdu naprost luxusní len, a co do vzhledu se s Linem (tedy alespoň s tím, co jsem měla doma), nedá absolutně srovnat. 

první vzorek - chlupatost lvl.900000

porovnání původního vzorku a vzorku ze studené vody...


Lino vráceno a objednáno TOTO! ♥♥♥

Ale lněný seriál nekončí! :-)

V horkém létě, přestože počasí a naše zvyklosti vybízí k tomu, abychom nosili co nejmíň... mám prostě hrozně hloupý stydlivý "nahatý" pocit. Nosím tílka, i šaty se špagetovými ramínky... Ale často prožívám takovou nějakou nepohodu z přílišného odhalení. Musím prostě mít nějaké bolerko... něco, cokoliv, co mě alespoň trochu ochrání před tímhle puritánským pocitem. (Nejsem prudérní, ale nemůžu se toho prostě zbavit - ó, mávám a díky, mé vzpomínky na školní zešměšňování! To je trochu jen pohled do soukromí - jen abyste si případně neťukali na čelo... za každým studem, a za každým problémem.. je vždycky něco. A tak to mám i já. Těžko se toho zbavuje a řeči jako "jsi mladá, tak se ukazuj" nepomáhají ani za mák, ale díky za ně ♥ :-)). 

Takže - prostě potřebuji nějaký provázkový lněný carigánek. Lehký, krajkový, studený, neutrální... Už dlouho mám koupený Spring Quartet (ehm...od Anny Johanny :-)) - a konečně přišel jeho čas! 

A protože každý správný eshop nabízí i varianty k letnímu pletení - a můj eshop (haha, kdovíproč), v létě stagnuje... řekla jsem si, že zkusím prostě rovnou objednat a otestovat nějakou severskou lněnou přízi! Teď si ale budu bohužel hrát na hrozně záhadnou, protože to je plán až na příští rok, a kdo ví, jak to všechno bude, takže tu nebudu zatím nic prozrazovat - ať případně nejste zklamaní vy a ani já :) Zatím ale musím říct, že pletení mě dost baví, příze se mi dost líbí, a pokud to půjde takhle pěkně, na začátku "pravého léta" budu mít lněný kardigánek ke všem tílkům a šatům hotový! 

Tady alespoň můžu ukázat tuhle jemnou lněnou krásu v boží krémové, což jak jsem seznala, bude asi moje hlavní nejoblíbenější neutrálka... ♥



Vypadá to tu u nás jak v Hobitíně, že? :D



Tady jen tak zasdílím nějaké radůstky květnové. :-) Třeba v nich někdo najde také zalíbení nebo inspiraci, a já se prostě pokochám "ještě jednou" :D A pokud jste tu čistě jen pro pletení - směle to přeskočte :)

Koupila jsem si blokovače ponožek! Děsně jsem o nich snila, chtěla "ty ušákový" - jenomže ty stojí cca pětikilčo, poštovný zrovna tak - a ještě bych platila clo z UK. Tak to asi teda nic :-( Ale druhý horký favorit byly blokovače z Etsy, z obchůdku Mlyn Jedrow (a mají fakt hodně dekorů!) - jsou z Polska, a vypadají naživo fakt výborně. Jsou úžasně hladký a já jsem asi nejvíc spokojená s těmi závěsnými uchy (leč bohužel to nejsou ušáci no :D). Překvapilo mě, jak jsou "velký" - ne na délku, tu si zvolíte podle velikostí, ale jaksi... na šířku/výšku nártu? Blokovala jsem si na nich poprvé zelené Toivoharju ponožky - a přijde mi, že jsou snad trochu plandavější než moje ostatní ponožky - ale - nevím, zda to není tím, že mi jsou prostě samy od sebe větší, nebo jestli to je blokovači. Uvidím podle dalších ponožek! Každopádně to byla investice věru rodinná :-) Moje milá Helen odmaturovala svou anglickou maturitu- a vrací se k pletení! ♥ Což mi dělá ohromnou radost, a tak se chystáme na nějaký společný letní ponožkový rodinný kalíček. To bude letos v takovém skromném módu, oproti loňsku, kdy jsme pletly - troje šátky? Cooo??? Jak jsme to panebože stihly? :D 

Tak jo, tady jsou!

(omluvte prosím tyhle přitrapnělý komentáře z Insta Stories :D :D ale obvykle něco znamenají, není to jen nějaký výkřik, tohle je odkaz na jednoho "známého pobudu", co blekotal v podroušení cosi o radosti a vypadlo z něj toto...)



A tady ještě taková absolutně nepletací radost - ale - kdo neznáte Oh Deer Bakery - tak hřešíte! Pokud jste z Prahy, už mají čtyři pobočky... A pokud nejste z Prahy, fakt to stojí za výlet! :D  A jako... Oh... Jejich hybridní koblihy (vím, to nezní moc lákavě) - je to totiž něco mezi koblihou - donutem - croissantem - jsou to nejlepší ze sladkostí, co jsem snad kdy jedla. Snad bych se i stěhovala do Prahy kvůli nim, jak moc je mám ráda!!! T_T Neskonalý blaho... Naštěstí tam teď manžel jezdí na komparz hodně často (možná se jednou pochlubím veselýma fotkama - protože heč, já mám za manžela fauna! Má kopyta a obří rohy! A vypadá to fakt naprosto úžasně, já chci takyyy! Teda být tam spíš za vílu, než za kozu, haha - je to seriál Carnival Row, jestli znáte - hraje tam Orlando!) - no a když jede na kostýmku nebo testy, tak ho "ráda" doprovázím :D A honem do koblihárny!!! :D)
No - a při jedné koblihové výpravě jsem si zašla i do blízkého Ritualsu, protože prostě jejich vůně jsou top... A tak jsem se tetelila radostí z koblih a voňavky, no prostě báječný romantický květen, co mám povídat :-))

Všechny radosti pohromadě ♥ (A leží na nejhezčích saténových gatích, co jsem ulovila na vinted :-))

Vanilla passion.... ani neumím to božskou chuť popsat. Musíte sami ochutnat!





A já se musím přiznat, že po téměř roce, kdy jsem nesáhla na kolovrat, cítím nějaké pozvolné svrbění... Dějí se změny, to každopádně, a dlouhá pauza v nepředení mi snad doufám prospěla a prospívá, abych postupně přišla na to, co mě bude nadále naplňovat. Ale už teď vím, že se ke svému obchůdku s vlnou, tak jak býval, nejspíš nikdy nevrátím. Moje myšlenky se ke kolovratu stáčí mnohem častěji, a bezděky se kochávám obrázky art přízí...no tak uvidíme, co se bude dít :-)


Doufám, že - pokud jste dočetli až sem - vás třeba něco rozesmálo, potěšilo, nebo i inspirovalo. Vážím si každé reakce a neskonale mě těší, když se rozhodnete mi napsat komentář. To je prostě můj hnací motůrek, pro tenhle blog, a díky vám se opravdu pokaždé těším na další článek. Skoro celý měsíc přemýšlím, jak a o čem budu psát. ♥ Děkuji moc - a budu se těšit, že se tu příště opět takhle virtuálně setkáme! 

Užívejte si krásné přicházející léto a dělejte si radosti a užívejte si svoje nejlepší věci ♥♥♥

H.

Komentáře

Oblíbené příspěvky