Seznamy a statistiky 2022!

Moc váš všechny vítám u nového článku! ..po dlouhé době.. vím. Nějak jsem se uzavřela před internetovým sdílením, ale žiju, a tvořím, a sepsání seznamů a plánů a toho, co jsem za celý minulý rok vytvořila, mě vylákalo z nory. Snad se Vám bude článek líbit, a třeba v něm najdete nějakou inspiraci, souznění, nebo jen ukrácení nudné chvilky ♥ Za všechny reakce jsem vždycky neskutečně vděčná - to víte, je to to jediné, co mi dává signál, abych psala dál - odjinud se to nedozvím :-) 


Tak ... ani nevím, jestli má cenu ten uplynulý rok nějak sumarizovat. Z mých četných plánů na svetry jsem neupletla ani jeden, a z mého ponožkového "makenine" jsem upletla tuším dvoje... Ale musím říct, že moje pletací cíle se moc nezměnily, a tak si svetrový "make eleven" přesouvám i na letošek... :) A tady se alespoň podělím o svoje hotové ponožkárium:




Líbí se mi vidět to všechno pohromadě. Dost jsem se držela podobné barevné škály - což je super, protože to jsou opravdu barvy, co hodně nosím, a tak i ponožky bývají často využívány. 
Když to vezmu odshora - zleva do prava:

1) Priha socks - pro tátu - byly to jen takové návleky na kotníky (na přání), ale pěkný a rychlý projekt
 
2) Elämän virta - moje nejnošeněší domácí ponožky, chuděry, teď už vypadají docela jetě a zrovna čekají na "mending", abych jim trochu zesílila paty, protože jinak se brzy prodřou.. 

3) milované Dear Björn socks - tyhle nosím na spaní, a ne, není jich škoda - jsou neskutečně příjemné a spí se v nich báječně. Střídám je ještě s jedněmi z tohohle seznamu :-)

4) Toivoharju ponožky - návod se mi moc líbil, ale ta tmavá zelená tu krajku ve větším pohledu celkem zabila - a ponožky téměř nenosím - nemám k čemu :( 

5) Wildflowers socks - testovala jsem návod pro Annu Johannu; ponožky sice krásné, ale ne příliš pohodlné - zvláštně tvarovaná pata, při nošení se shrnují dopředu... ale nosím je docela často i tak :)

6) Broken Seed stitch - z mého naplánovaného makenine 2021... a druhé, které střídám s Dear Björn na spaní. Jsou ze zbytků, ale z kvalitních a jemných zbytků, takže jsou moc příjemné :-) 

7+8+9) úžasně krásné Midsummer Dancer socks (růžové a bílé) a Caramel kiss socks (fialkové) od Sari Nordlund - mé jsou "bohužel" jen ty růžové, další dvoje byly jako dárky kamarádkám - tyhle návody Sari vydala v rámci jejího letního KALu, a mrzí mě, že jsem se k němu nepřidala, ale v létě jsem měla velkou ponožkovou krizi... Nicméně ty růžové jsou báječné - nabarvila jsem si je, aby mi ladily k mému pudrovému kardiganu a aby vykukovaly z mých podzimních bot - a jsou to asi moje nejoblíbenější ponožky ♥

10) Mustikka socks - druhé z mých loňských lednových plánů - nosím je málokdy, ale jsou moc hezké a příjemné :-) (Ale teď mi dorazila nová tunika od LinenBee - tmavomodrá kostkovaná - takže teď konečně přichází doba na tyhle ponožky! ♥)


Takže - ne že bych netvořila - jen jsem prostě měla chuť na úplně jiné věci, a do velkých plánů na začátku ledna jsem příliš nezahrnula možnost nově vydaných patternů a knih. 

Myslím, že to není zase tak špatné - hlavně z toho šití jsem nadšená, to jsem v lednu vůbec nepředpokládala. Šátky jsem původně nechtěla dělat žádné - ale jeden z nich byl jako dárek - a další dva nosím hodně často. 


Teď se přiznám, že jsem v takovém divném vakuu. Tvořím, ale nesdílím. Sleduji na instagramu/FB dění, ale nepřispívám... nevím, co se mnou je. Asi nic, jen jsem si plně uvědomila, kolik času mě vždycky stálo napsat nějaký příspěvek na instagram. Jak jsem často žila představou nějaké té správně načasované fotky, která by se dobře vyjímala, a tak podobně... To mě stresovalo. Uplést něco do nějakého deadlinu. Ideálně tvořit v měsíčních intervalech, abych měla o čem psát... A tak jsem prostě přestala. A když jsem přestala sdílet - nic se nestalo, všechno běží dál. A to je nakonec docela léčivé. 

I tak jsem toho stihla hodně, a z projektů jsem snad měla ještě větší radost, než jindy. Dopletla jsem nádherný šátek Nupullaan, který teď nosím pořád. Dodělala jsem mohérový pudrový svetr, který je neskutečně muchlací a objímací, a nosím ho také stále dokola. Upletla jsem dvoje luxusní ponožky jako dárky pro kamarádky, a byla jsem nadšená, jak moc se líbily. Nahodila jsem s kamarádkou na společný óbr šál (Poet od Sari Nordlund) a občas pácháme pletací sedánky s dobrým vínem (v mých skleničkách! :D), a to je vždycky úplný balzám. Byla jsem na výletě v Praze, navštívila jsem dceru v novém bytě - a společně jsme byly poprvé v Yarn Queen Prague.. úžasný den! Tam jsem si konečně pořídila svůj (skoro) první Rowan Felted Tweed ve svetrovém množství - na první svetr od Marie Wallin. Ten jsem nahodila na Nový rok - abych si trochu "osahala" Mariin způsob psaní návodů, protože...

Jsem se na konci listopadu zapsala do jejího Fair Isle klubu 7... Ano, bylo to drahé, ale s tou vidinou pořízení klubu dlouhou dobu dopředu jsem šetřila a upírala si různé radosti. A tak se neskutečně těším! A když jsem tak rychle shrnula dodělané projekty - teď se mohu rozepsat víc. 

Moc se mi líbily projekty z uplynulých Fair Isle klubů - ale není možnost, jak je získat, než být v klubu. A když jsem viděla první ochutnávku chystaných vzorů na klub nový - začínalo to ve mně hlodat... a soustavně jsem o tom přemýšlela. Nejsem ve vyplétání dobrá, vždycky mi trvá, než se do toho dostanu. A právě pro někoho takového je klub ideální. Dostanu přístup do soukr FB skupiny, každý týden možnost hodinu chatovat s Marií o návodu a různých nejasnostech - dostanu popisy technik a video tutoriály na různé techniky vyplétání (v kruhu - to jediné jakž takž zvládám, na "placato", steeky..), klubový project bag - no a samozřejmě celý pattern na úžasný Kilim cardigan - a potřebný materiál - 19 odstínů v různém potřebném množství Mariiné značky British Breeds. 



Klub začíná týden po Valentýnu - do té doby mi doufám dorazí vše potřebné :-) A do té doby také doufám, že zvládnu několik drobných, ale velmi potřebných projektů:
  • papučky pro sebe 
  • ponožky a skřítčí čepici pro Milouška 
  • a alespoň záda svetru Daffodil :-) 

Původně jsem nechtěla dělat žádný "makenine" na letošní rok, ale bohužel můj vnitřní odškrtávací úchyláček se ozval (kdo má také neskutečné uspokojení z odškrtávání hotových "úkolů"? :D) a tak jsem si přeci jen chvilku hrála s telefonem - a tu je! 


Jak jsem psala - obsahuje věci z minulého seznamu - a abych na sebe nebyla tolik přísná, obsahuje i dvě věci, které mám chvilku rozpletené - Poet (ten mám spíš za úkol doplést - je nekonečný (spotřeba 4x fingering příze) a Daffodil (nahozen na Nový rok). 
Ale pěkně po pořádku:

1) Ponožky ze zbytků - to je myslím bez komentářů jasné. Ve svém sešitku mám ještě takový vnitřní makenine - a tam mám rozepsané ne ponožkové projekty, protože to se často mění, ale příze, ze kterých potřebuji už něco vyrobit. Myslím, že tenhle systém bude fungovat lépe :-) 

2) Daffodil - tak nádherný svetr! Ani jsem neplánovala žádné svetry, moc je nenosím - ale tenhle z kolekce Springtime byl jasný! 

3) Ponožky z ručně předené.... na kolovrat už jsem nesáhla víc jak rok... takže to bude takový asi jediný plánovaný návrat k předení - zato s jasným cílem, což se mi obvykle u kolovrátku daří.

4) tílko Ciao Bella Cami (Sari Nordlund) - mám už na něj nachystanou vínovou lněnou Antigone, moc se na něj těším ♥

5) UŽÍT SI TVOŘENÍ... a bez stresu! 

6) Necklace top - pokud mi to vyjde, ještě bych ráda tuhle lněňůstku :-)

7) Poet - je krásný, a přesně podle mého gusta - OBŘÍ! Ale než se člověk dopracuje k první krajce, trvá to fakt milion světelných let :D (ok, já vím, že to není časový údaj, nejsem idiot!) - a já ještě ani u první krajky nejsem... takže možná na podzim už by mohl být hotový :D

8) Kilim - naplánován! (možná budu jednotlivé progresy sdílet na Instagramu do stories - a budu si je tam i ukládat, protože tenhle projekt bude myslím obecně dost sledovaný :-))

9) Darling Emma... miluju tu knihu (vůbec mám nejraději tuhle anglickou klasiku :)), a o tomhle cardiganu tedy sním víc jak rok... tak třeba! :)



Nechtěla jsem moc psát o všech dodělaných projektech, protože... to by byl ohromný článek, a na to teď nemám vůbec energii. Chci se soustředit na momentální tvoření :-) Takže více fotek a více povídání najdete buď na Ravelry - a nebo v článcích budoucích. 

Doufám, že jste dobře vykročili do nového roku - ideálně s jehlicemi v rukou!
Na letošek chystám hodně novinek pro Severské vlnění, kolem kterých je plno práce, tak asi i proto jsem to s pletacími plány moc nepřeháněla :) Ale těším se na všechno - a na to, že to všechno budu moct sdílet tady na blogu! ♥
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky